• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163378
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1w2MG
+
-

جزئیات تازه بزرگ‌ترین سرقت پایتخت از زبان رئیس پلیس

رئیس پلیس پایتخت درباره سرقت از صندوق امانات بانکی، جزئیات تازه‌ای را بازگو کرد و گفت سارقان یک روز بعد از سرقت به‌دلیل جا گذاشتن وسایل خود دوباره به بانک برگشتند.
 به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران دیروز در جمع خبرنگاران گفت: سارقان اصلی 3برادر و یک پسرخاله هستند که ساعت 10شب جمعه در منزل پدری، آخرین جلسه را برقرار کرده و به مرور نقشه بزرگی که کشیده بودند پرداختند. این جلسه خانوادگی با حضور پدر انجام شده و پس از آن سارقان حدود ساعت1:30 تا 2بامداد وارد بانک شدند؛ 2 نفر کار تدارکات، مراقبت، کشیک دادن و آوردن آذوقه و وسایل را به ‌عهده داشتند و 2 نفر نیز وظیفه از کار انداختن وسایل حفاظتی و مراقبتی ناکافی بانک و رفتن سراغ صندوق امانات مردم و سرقت را به‌ عهده گرفته بودند. سردار رحیمی ادامه داد: سارقان تقریبا ساعت 16 بعدازظهر کارشان تمام شد و از بانک خارج شدند، اما نکته جالب اینجاست که روز بعد یعنی شنبه متوجه شدند که یک‌سری از وسایل آنها مانند پتک و برش هوا داخل بانک جا مانده است که مجددا به بانک برگشتند. آنها برخی از وسایل را پاکسازی کرده و برده و تعدادی از وسایل را داخل فاضلاب یا نقاط مختلف بانک جاسازی کردند که تمام این وسایل نیز ازجمله هارد و حافظه مجموعه بانک در اقدامات جدید پلیس کشف شد.
سردار رحیمی با اشاره به جلسه افسر رابط پلیس جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای استرداد 3 متهمی که در این کشور بازداشت شده‌اند، گفت: ما مترصد این هستیم که این سه متهم نیز به کشور بازگردانده شوند. رئیس پلیس تهران با تأکید بر اینکه این پرونده هیچ متهم فراری ندارد و تمام اعضای آن بازداشت شدند، گفت: سارقان بانک ملی تخصص کامپیوتر، لوازم‌های الکترونیکی، حفاظتی و مراقبتی، آهنگری و برش هوا داشتند. و ارزش قطعی این سرقت به پلیس اعلام نشده است و باید گفت که این سرقت جزو چند سرقت بزرگ بانک در دنیاست. وی تاکید کرد که کارکنان بانک به هیچ عنوان دخالتی در این سرقت نداشتند. 

ماجرای برخورد موتورسوار با تیم حفاظت ریاست‌جمهوری 
رئیس پلیس تهران به ماجرای برخورد یک موتورسوار با تیم حفاظت ریاست‌جمهوری نیز اشاره کرد و درباره جزئیات ماجرا گفت: به‌دنبال انتشار فیلمی در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی ادعا شد یک شخص موتورسوار سعی کرده بود وارد تیم اسکورت ریاست‌جمهوری شود، اما با مداخله تیم اسکورت و تصادف با او، این فرد فرار می‌کند. اما شایعات مطرح شده صحت ندارد، موتورسوار مذکور ازجمله موتورسواران بی‌انضباطی بود که متأسفانه تعداد زیادی از آنها وجود دارند. این فرد که اصلا نمی‌دانست ماجرا از چه قرار است، به یکی از خودروهای تیم حفاظتی برخورد کرد که بعد بازداشت و سپس رها شد. به‌گفته رئیس پلیس تهران، این فرد یک شهروند عادی بود که قانون موتورسواری را بلد نبود و موضوع مذکور هیچ جنبه خاصی نداشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید